
Hyödyllistä tietoa
Miksi varata konsultaatio, miten valmistautua leikkaukseen
Miksi varata konsultaatio?
Jokaisen asiakkaan tilanne on ainutlaatuinen, ja konsultti varmistaa, että hoitoprosessi etenee sujuvasti, eikä asiakkaan tarvitse huolehtia käytännön järjestelyistä yksin.
Konsultin rooli Aurora Clinicillä
1. Ensikontakti ja neuvonta
- Konsultti kartoittaa asiakkaan toiveet, tavoitteet ja lähtötilanteen.
- Hän vastaa mahdollisiin kysymyksiin, antaa yleiskuvan hoidoista ja kertoo saatavilla olevista palveluista
2. Ohjaus asiantuntijalle
- Kun alustava kartoitus on tehty, konsultti ohjaa asiakkaan kirurgille.
3. Käytännön järjestelyt
- Konsultti huolehtii ajanvarauksesta kirurgille sekä auttaa järjestämään käytännön asiat, kuten matkajärjestelyt, majoituksen ja leikkauksen jälkeiset tarkastukset.
- Hän voi myös neuvoa mahdollisissa korvaus- tai rahoitusvaihtoehdoissa.
4. Tuki ja seuranta
- Konsultti pysyy asiakkaan tukena koko hoitoprosessin ajan.
- Hän varmistaa, että asiakkaalla on kaikki tarvittavat tiedot ja että kaikki sujuu suunnitellusti.
Voinko saada Kela-korvausta leikkauksestani?
Oletko odottanut leikkaushoitoa jo pitkään? Nyt voit päästä nopeasti osaavien suomalaisten kirurgien laadukkaaseen hoitoon.
Näin valmistaudut leikkaukseen
On luonnollista jännittää leikkausta. Jos jokin mietityttää voit ottaa meihin yhteyttä.
- Lopeta tupakointi. Savuttomuus pienentää komplikaatioriskejä, vähentää toimenpiteen jälkeisiä ongelmia ja lyhentää sairaalassaolo- ja toipumisaikaa.
- Kerro lääkityksistäsi etukäteen kirurgille.
- Pidä kaksi viikkoa taukoa luontaistuotteista ja lisäravinteista, kuten kalaöljyistä, rasvahappovalmisteista ja mäkikuismasta.
- Voit liikkua normaalisti leikkauspäivän aattona.
- Noudata syömis- ja juomisohjeita. Se on anestesiaturvallisuuden kannalta erittäin tärkeää. Jos et ole noudattanut paastoaikoja, toimenpide voidaan joutua siirtämään.
- Jätä arvokkaat tavarat kotiin. Ota mukaan mukavat vaatteet, joihin on helppo pukeutua kotiin lähtiessä.
Pitääkö ennen leikkausta käydä tutkimuksissa?
Pitääkö toimenpidettä varten yöpyä Virossa?
Mitä potilasasiakirjoja tarvitsen?
Älä huoli turhaan, autamme sinua oikeiden asiakirjojen kokoamisessa. Riippuen toimenpiteestä, tarvitset mukaasi todennäköisesti laboratoriotutkimusten tulokset, kuvantamistutkimusten tulokset, lähetteen tai toimenpiteestä tehdyn ja päätetyn arvion, lääkärin lausunnon ja muut vastaavat tiedot, joita hoitopaikka edellyttää hoidon toteuttamiseksi.
Myös Kelan mahdollisesti myöntämä ennakkopäätös ja mahdollinen rahoituspäätös on hyvä olla saatavilla viimeistään toimenpidepäivänä.
Nämä kaikki voit toimittaa suomeksi.
Miten toimia toimenpidepäivänä?
Voinko keskustella kirurgin kanssa implantista tai tekniikoista ennen rintaleikkausta?
Missä Aurora Clinicin leikkaukset suoritetaan?
Liikenneyhteydet toimivat erinomaisesti matkustajasatamasta: bussi no 2 liikennöi suoraan A-terminaalin ja klinikan välillä.
Toimenpiteet, leikkauksesta toipuminen ja jälkihoito
Mitä minun pitää ottaa huomioon toipumisessa?
Konsultaatiossa saat hyviä neuvoja, miten valmistautua leikkausmatkaan ja kotiutumiseen. Saat meiltä myös kattavat jälkihoito-ohjeet.
Saako leikkauksesta sairauslomaa?
Missä ja miten leikkauksen jälkihoito tapahtuu?
Voit aina olla yhteydessä konsultteihimme tai kirurgiin, mikäli sinulle tulee kysyttävää toimenpiteen jälkeen.
Onko Aurora Clinicillä potilasvakuutusta, jos jotakin sattuu?
Entä jos leikkauksen jälkeen tulee komplikaatio tai haavatulehdus?
Ovatko henkilökohtaiset tietoni turvassa?
Kyllä. Potilas- ja asiakastiedot ovat henkilötietoja, ja niiden käsittelyyn sovelletaan Euroopan unionin (EU) yleistä tietosuoja-asetusta. EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen lisäksi potilas- ja asiakastietojen hallinnassa ja käsittelyssä sovelletaan muun muassa tietosuojalakia, potilaan asemasta ja oikeuksista annettua lakia, sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista annettua lakia sekä sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen sähköisestä käsittelystä annettua lakia.
